♥ Kattjakt

Och kattjakten fortsätter ... (eller?)
Jag har hittat min absoluta favoritkatt, och har hittat en seriös och väldigt bra uppfödare, som ligger lite utanför Gbg så är inte så långt bort heller. När man köper katten av dom är den vaccinerad mot kattpest och kattsnuva. Den är vetrinärundersökt, avmaskad och ID-märkt. Man får även med ett flertal saker till kattungen så att den ska vänja sig och trivas. Och man kan ringa och fråga dom när som helst om man känner sig osäker om något. Katten är från början van vid barn och passar som innekatt. Det är liksom perfekt ! 

Katten i sig är sjukt jävla underbar, både till utseende och sätt. Den är mysig och snäll, och älskar att gosa men är samtidigt inte för 'på' och den passar perfekt med hund, vilket är awesome eftersom jag ska skaffa en fransk bulldog senare. (När jag har tid med hund) Katten är kolsvart, med kort glansig päls och har kopparfärgade ögon. Helt underbar!

Ett yttepytte problem bara. Den kostar 9000-11000 kronor. Vi får väl se om jag lyckas få fram 9 lax på 3,5 månad o.O
Förmodligen inte, men jag ska försöka ! 

Jag tänker isf köpa en hane (dom ligger på 9000, honorna är dyrare) för det ska tydligen vara bättre enligt Christoffer. Honorna springer tydligen runt och skvätter överallt.




Kommentarer
Postat av: Linn

fast hanar vill gärna kissa revir;) det kan man också kalla "skvätta" ^^

2011-01-19 @ 13:38:13
URL: http://linnromell.blogg.se/
Postat av: Christoffer Andersson

Ahh hanar och honor skvätter men honor får värkligen pms anfall när dom mänsarrunt. dom skriker och blir dryga! ushh! :P

2011-01-24 @ 16:49:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0