♥ Naglar

Just nu sitter jag och fixar mina naglar. Medan lacket torkar tänkte jag berätta lite hur jag gör när jag ska göra i ordning naglarna. När jag inte har akrylnaglar (vilket inte är så ofta nu eftersom jag har lite dåligt med pengar) brukar jag fixa mina vanliga naglar såhär. Enjoy.

1. Först börjar jag med att ta bort det gamla nagellacket med en acetonfri nagellacksremover. Jag använder Gripens remover, eftersom den är bra och bara ligger på strax under 20-lappen.
2. Efter det fyller jag handfatet/en bunke med varmt vatten och lägger händerna där i. Lägg i en mjukgörande brustablett (finns för både händer och fötter, jag använder dom till fötterna för det fungerar bättre) så blir händerna mjuka och sköna på samma gång. Två flugor i en smäll. 
3. När händerna varit i vattnet ett tag, massera försiktigt upp nagelbanden med fingrarna. Torka händerna med en handduk.
4. Använd ett spetsig nagelverktyg (nagelskrapa, kan jag kalla det för, hoppas ni fattar) för att ta bort skiten under naglarna. Klipp naglarna. Fila naglarna, ta nagelskrapan under naglarna igen och fila sedan försiktigt till formen. Polera på nageln med en special poleringsfil (jag använder en från depend, riktigt bra) INTE MED DEN VANLIGA NAGELFILEN då förstör du naglarna. Ta sedan ett nagelbandsverktyg och peta till nagelbanden igen.
5. Smörj in händerna med handkräm, massera nagelbanden ordentligt. Jag brukar ha en nagelbandkräm först och sen en handkräm. 
6. När krämen torkat in ordentligt i händerna måla på ett lager med genomskinligt underlack. För att skydda nageln mot missfärgningar. 
7. Efter att det torkat är det bara att välja nagellack. Personligen älskar jag synliga naglar och starka färger. Mina favorit lack just nu är H&Ms "Bella's Choise", Viva la divas neongröna "112",Depends ljusrosa "201" och deras mörkblå "171". 
8. Nu är det dags för lacket. Jag brukar lägga på många tunna lager för att få den starka färg jag vill ha.
9. Om du är som mig och alltid lyckas pensla rätt mycket färg utanför så har jag ett tips. Istället för att använda remover och en tops, som alltid lyckas ta bort liiite av nagellacket på nageln så vänta tills allt är riktigt tort och dra bort det med fingrarna. Om du inte har brottom ut då, då får du helt enkelt köra på att måla dom dagen innan eller i värsta fall använda remover ;)  



Kommentarer
Postat av: TingeLinn

lol jag har legat en timme i sängen och googlat runt på ställen där jag kan fixa naglarna eftersom jag helt plötsligt fick för mig det idag att jag måste göra de, men de e så sjukt dyrt så jag gav upp till slut. haha sen kommer jag hit till din blogg och du gav mig livsglädje igen;) tack<3

2010-08-26 @ 17:36:42
URL: http://liontear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0